Stoere & sterke vrouwen in de techniek

Foto van: De redactie
Geschreven door De redactie

Het aantal vrouwen met een technisch beroep neemt langzaamaan toe. Het totale aandeel van vrouwen op de technische arbeidsmarkt is echter slechts veertien procent. Dit percentage moet omhoog. Binnen MYbusinessmedia hebben we hierom besloten om een aantal ‘Sterke vrouwen in de techniek’ aan het woord te laten.

Stoere & sterke vrouwen in de techniek

Deze verhalen waren te lezen in een speciaal katern van verschillende uitgaven, waaronder Vraag&Aanbod (editie 24). De komende dagen zullen deze verhalen ook online verschijnen.

We laten een zestal vrouwelijke techniekmedewerkers aan het woord, inspirerend en enthousiasmerend vertellen ze over hun werk. Dit zijn: Esmee Verburg, zij is een jong talent in hightech lasrobot-technologie bij Valk Welding: ‘Ik leerde van alle metaalbewerkingen de basisvaardigheden, lassen vond ik het allerleukst.’ Jolanda van Soest is mededirecteur van de ERBA Groep: ‘Ik vind dat iedereen mee moet kunnen doen in deze maatschappij. Zeker op het gebied van werk.’ Laurence Jacobs werkt als relatiebeheerder bij de technologiefederatie Agoria: ‘Vrouwelijke leiders blinken traditioneel uit in empathisch management, werken in teams en creativiteit.’ Patricia Sieburg werkt als lasser bij Enerpac: ‘Iets doen met je handen, iets maken, tja dat leek me echt fantastisch.’ Patricia van Leeuwen is customer service supervisor bij Hydratight: ‘Deze technisch wereld bevalt mij prima, het is dan wel een mannenwereld, maar ik heb het heel erg naar mijn zin.’ Ezra Lambers is digital content marketeer bij Resato International: ‘Ja, er bestaat een mannencultuur. Ik vind het zelf heel fijn om als vrouw in een mannencultuur te werken.’

De interviews zijn gehouden in oktober/november, de periode waarin Pink Ribbon jaarlijks extra aandacht vraagt voor de bestrijding van borstkanker. Daarom willen we samen een sponsorbijdrage leveren aan Pink Ribbon. MYbusinessmedia sponsort een percentage van de opbrengst van de uitgave aan Pink Ribbon. De artikelen gaan mee in alle uitgaven van MYbusinessmedia, met een oplage van ruim 45.000 exemplaren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *