Energy Trophy voor besparingscampagne Vestia Delft

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

Vestia Delft heeft deze week de Nederlandse editie van de Energy Trophy gewonnen.

De woningcorporatie kreeg de prijs voor de beste energiebesparingcampagne. De campagne leidde in de eigen kantoorgebouwen tot een besparing van 9,3 procent op alle energie. Daarmee versloeg Vestia Delft zes andere Nederlandse deelnemers.

 De Energy Trophy is een EU competitie binnen het programma ‘Intelligent Energy in Europe’. Doel van de competitie is het vergroten van de bewustwording over besparende maatregelen in kantoorgebouwen. Campagnes zijn gericht op gedragsverandering en kleine technische maatregelen, zoals het licht uitzetten, apparatuur niet onnodig gebruiken en het toepassen van schakelbare stekkerdozen.

De Trophy haakt in op de trend dat steeds meer bedrijven campagnes voeren om kosten te besparen op het energiegebruik. In totaal hebben meer dan 100 bedrijven in de EU deelgenomen aan de Energy Trophy.

De campagne van Vestia Delft blonk volgens de jury uit door goed campagnemateriaal, uitstekende communicatieactiviteiten en een passende campagneaanpak. Vestia Delft nam haar prijs gisteren in ontvangst uit handen van Ronald Messelink, zakelijk directeur van Stichting Natuur en Milieu.

De uitreiking gebeurde tijdens een bijeenkomst bij Ecofys , de coördinator van de Nederlandse editie van de Energy Trophy. Bij die gelegenheid lieten ook alle deelnemers weten hun energiegebruik nog verder te gaan reduceren.

Deelnemers aan de Nederlandse Energy Trophy waren onder andere: NAM, provincie Groningen, provincie Drenthe, Rabobank (twee vestigingen) en de  Vestia Groep. Gemiddeld bespaarden de deelnemende organisaties 6,5 procent per campagne.
Meer informatie is te vinden op