Blog Rolf Elling: ‘Spekkopers zijn virtueel’

Foto van: Rolf Elling
Geplaatst door Rolf Elling

Het blijft toch een vreemde situatie met corona. Dat geldt voor iedereen, maar ook voor de Nederlandse maakindustrie. Zo is er weer een beurs geannuleerd. Metavak en Welding Week zijn geschrapt en zullen volgend jaar en het jaar daarna op de agenda staan.

Blog Rolf Elling: 'Contract weer verlengd'
Rolf Elling

Spijtig, maar de standhouders hadden er te weinig vertrouwen in. Zo stellen ze dat het maar afwachten is welke bedrijven en organisaties er daadwerkelijk zouden gaan staan en daar bij is het ook nog maar de vraag of de bezoekers, de klanten, wel bereid zijn om de beurs te bezoeken.

Jammer is het in ieder geval wel, nu maar even afwachten of de FMB in Messezentrum Bad Salzuflen doorgang kan vinden. Deze vindt plaats in november (4-6) en vooralsnog laat de beursorganisatie weten dat deze coronaproof kan worden gehouden. Maar ja, dat hebben we eerder gehoord.

Dan zijn de deelnemende bedrijven aan de virtuele beurs Midden in de Maak wellicht wel ‘spekkopers’ in het gehele beurzencircuit. Een experiment met ruim dertig standhouders, seminars en live chat gelegenheid. Uiteraard zullen we de resultaten van dit experiment straks met onze lezers te delen. In ieder geval zijn de eerste reacties positief. In deze tijd een gedurfd initiatief dat de maakindustrie toch in staat stelt bij elkaar te komen en vraag en aanbod bij elkaar te brengen, zo stelde Fried Kaanen, voorzitter Koninklijke Metaalunie, tijdens de opening van onze virtuele beurs Midden in de Maak.

Rolf Elling, hoofdredacteur

Reageren?
E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.nl
Twitter: @VenA_Rolf
Facebook: www.facebook.com/vraagenaanbod

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reacties (1)

  1. Dag Rob Elling,

    Als er iets is waar ik niet enthousiast over ben zijn het wel Webinairs en virtuele beurzen.
    Je wilt toch de dingen zien, voelen of ruiken.
    Wanneer je je als bedrijf (virtueel) presenteert doe je dat op een manier waar klanten je kunnen vinden.
    Je zorgt voor een selecte groep op social media die je regelmatig voorziet van info die er toe doet. Een webinair of virtuele beurs is niet anders dan een schot hagel en dan ook nog in het donker afgevuurd. Het laatste wat me aantrekt is het “bezoeken” van zo’n beurs. Ik was maar wat blij dat ik vorige week was uitgenodigd om naar een machine te komen kijken (wel veilig met mondkapje) ver in de Duitse eifel. dat had ik er graag voorover want in een 3 uur durende demo ben ik meer te weten gekomen dan in veelvuldig mailverkeer. kortgezegd: digitaal zie je het verschil niet tussen een boor van 3 mm of van 14 mm. Dus hoe mooi het allemaal wordt voorgesteld, digitaal is een slap aftreksel van real live. We moeten zo gauw als mogelijk, natuurlijk op een veilige manier, weer terug naar echte beurzen. De vele standhouders en -bouwers zijn creatief genoeg om dit handen (op 1,5 m.) en voeten geven.

    Groeten Luuk Ebbers
    Ebbers Metalworks