BESQ Group neemt handelsonderneming BBK over

Foto van: De redactie
Geschreven door De redactie

Productiebedrijf BBK uit Ede is overgenomen door de private equity-onderneming BESQ Group. De eigenaar van BBK, Boudewijn Bouwsma, was op zoek naar een overnamekandidaat om de onderneming voort te zetten en de continuïteit ervan te waarborgen. 

Brievenbussen gemaakt door BKK aan weerzijden van een hal.
Foto: BKK

BBK werd op 1 december 1956 in Barendrecht door Bouwsma sr. opgericht als handelsonderneming, onder het motto: ‘Bouwsma Biedt Kwaliteit’. Het bedrijf ontwerpt en produceert al meer dan zestig jaar postkasten, pakketkasten en belpanelen uit platen verzinkt staal RVS, aluminium en trespa. BBK is op dit gebied marktleider in Nederland. Binnen het familiebedrijf werken 43 medewerkers.

Woningcorporaties en aannemers vormen de belangrijkste afnemers van BKK. Daarnaast maken ook kozijnfabrikanten, installatiebureaus en verenigingen van eigenaren deel uit van BBK’s klantenkring. Een groot deel van de opdrachten betreft de vervanging van oude post- en pakketkasten.

Verder uitbouwen

Marcel Muller is de oprichter van BESQ Group, een investeringsmaatschappij die participeert in handels- en productiebedrijven. In 2021 heeft Muller samen met BESQ Group 100% van de aandelen verworven van Hegin Metalfinishing, een bedrijf dat al meer dan vijftig jaar specialist is in het adviseren en uitvoeren van oppervlaktebehandelingen zoals anodiseren, elektrolytisch polijsten en chemisch vernikkelen. In 2022 heeft Hegin Metalfinishing het bedrijf Ko-Ar uit Stompetoren overgenomen. Ko-Ar beschikt over nieuwe high-tech productieruimtes ten behoeve van het anodiseren, hard-anodiseren, chromateren en passiveren van plaatmaterialen.

Eén van de belangrijkste doelen van Muller is om de goede naam en reputatie van BBK hoog te houden en verder uit te bouwen. De huidige directeur, Tjerk Ploeger, blijft als algemeen directeur betrokken bij de organisatie.

Muller: ‘Uiteindelijk wil ik bestaande producten verder ontwikkelen door innovaties toe te voegen. Daarnaast zijn we aan het onderzoeken om andere productgroepen toe te voegen aan het productportfolio. Uiteindelijk moeten we er samen voor zorgen dat de conversiegraad van offertes omhoog gaat. BBK zullen we ook verder verduurzamen.’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *