Haas wint marktaandeel met nieuwe generatie machines

‘We zijn marktaandeel aan het winnen’, zegt Alain Reynvoet, sales director bij Haas Automation Europe (HAE). Dat komt volgens hem mede door de recente lancering van de nieuwe generatie Haas-machines.

Reynvoet blikt terug op de Demo Days met livedemonstraties op 50 locaties in heel Europa.‘We merken sinds enkele maanden een aanzienlijke heropleving in onze verkoopcijfers.’ Naast de introductie van de nieuwe machines schrijft Reynvoet dat voor een groot deel toe aan het herstel in de meeste belangrijkste Europese markten. Reynvoet zegt dat na afloop van de Europese Demo Day in de showroom van het hoofdkantoor van Haas Automation Europe in Brussel.


Tussen september en eind november 2010 hebben duizenden Haas-klanten machines van de nieuwe generatie Haas CNCbewerkingsmachines in actie gezien op vijftig verschillende locaties in twintig Europese landen.

Zo kende de Demo Day in Brussel een opkomst van bijna 200 bezoekers, waaronder een aantal Nederlandse klanten. ‘We zijn heel tevreden over de Demo Days en het aantal bezoekers dat ze hebben aangetrokken,’ zegt Reynvoet.


‘Iedereen die aanwezig was op een van onze Demo Days was onder de indruk van de nieuwe Haas-machines ‘, zegt Reynvoet. ‘We hebben onze klanten laten zien dat Haas steeds verder blijft innoveren, zelfs in de zwaarste economische crisis sinds ons bestaan. Uit de enthousiaste reacties van onze klanten op de nieuwe, herontworpen en verbeterde Haas-producten blijkt duidelijk dat ze op zoek zijn naar betere, snellere en goedkopere CNC-bewerkingsmachines.’

Haas wordt in Nederland verkocht door de Haas Factory Outlet van Landré in Vianen.