Goed klantensysteem meerwaarde voor Holland Machinery

Foto van: Rolf Elling
Geplaatst door Rolf Elling

‘De keuze voor het CRM-systeem van het Zweedse Lime is uiteindelijk bepaald door het relatief lage bedrag wat er voor moet worden betaald en het is een systeem op maat. Met andere woorden: wij zijn zelf mede verantwoordelijk voor de input en opties die we willen gaan gebruiken.’ Dit stelt directeur-eigenaar van Holland Machinery, Sanne Weeda.

Goed klantensysteem meerwaarde voor Holland Machinery
Het onderhoud aan de machines wordt in eigen beheer uitgevoerd. (Foto: Rolf Elling)

Weeda startte in 2006 met Holland Machinery, een bedrijf dat grond- en verzet machines verhandelt, maar ook verreikers en hoogwerkers. Drie jaar geleden richtte hij het bedrijf Holland Huurt op.

Holland Machinery houdt zich vooral bezig met het projectmatig aanbieden en de in – en verkoop van zware grond- en verzetmachines. Wereldwijd.

Maakindustrie

Holland Huurt richt zich uitsluitend op de Nederlandse markt en verhuurt onder andere hoogwerkers en verreikers. De machines worden vooral ingezet in het onderhoud, reiniging, renovatie en schilderwerkzaamheden en de agrarische sector, maar er wordt ook met regelmaat verhuurd aan de maakindustrie. ‘Denk dan aan de scheepsbouw en projecten waarbij op hoog niveau moet worden gelast. Echt projectmatig dus.’ Daarnaast worden de machines onderhouden in een eigen werkplaats.

Simpel en snel

‘Maar het werd tijd om een goed klantenbeheerssysteem te gaan implementeren in onze organisatie. We zijn een kleine club, waarbij iedereen zijn eigen verantwoordelijkheden heeft. Aan de andere kant moeten we elkaars werkzaamheden eenvoudig, simpel en snel kunnen overnemen’, laat Weeda weten. ‘We hebben diverse klantrelatiesystemen bekeken, maar uiteindelijk gekozen voor Lime, ook vanwege de flexibiliteit die dit systeem biedt.’

Snel schakelen

Commercieel manager Lindsay Verhagen geeft aan dat het snel schakelen een belangrijk issue is binnen Holland Machinery. ‘We werken wereldwijd en we willen onze klanten zo goed en snel mogelijk bedienen. Hierbij hoort een goed en overzichtelijk klantenbeheerssysteem. We denken dit nu gevonden te hebben in Lime CRM. Hiermee kunnen we na de implementatie snel schakelen. Dit biedt voordeel voor ons, maar zeker ook voor onze klanten.’

Het Lime CRM-team voor Nederland. V.l.n.r: Amina Laraaj, Wouter Venema en Armanda Kusse. (Foto: Lime)

Inzicht

‘Met dit systeem kunnen we direct zien hoe een bepaald project er voor staat. Zijn de machines geleverd of zijn ze nog onderweg, wat heeft de opdrachtgever nog nodig aan materiaal en wanneer moet hij dit ontvangen. Kortom, een totaal relatiebeheersysteem met onze klanten. Verder kun je ook specifieke eisen of wensen voor een bepaalde klant vastleggen in het systeem. Met het gehele overzicht wordt het efficiënter en inzichtelijk. Niet alleen voor ons, maar ook voor de klant.’

Lime

Het Zweedse Lime heeft in Noord-Europa zo’n 1.500 implementaties gedaan en wereldwijd heeft het vijftigduizend gebruikers. Nu zet het voet op Nederlandse bodem met het eerste project bij Holland Machinery.