‘Het gemiddelde ziekteverzuim is deze maand 8 procent’, kreeg Squeeze van zijn secretaresse te horen die dit alles zorgvuldig bijhield. ‘Dit nog buiten de 4 procent van de medewerkers die op dit m[…]
Meer…Squeeze ontving de recruiter met enige weerstand in zijn kantoor. Hij moest toegeven dat hij ondanks alle wervingsmogelijkheden weliswaar genoeg reacties kreeg, maar niet van de gewenste ingenieurs. D[…]
Meer…In de veranderingen van vandaag, waarbij Smile en Squeeze net de crisis hebben verlaten, liggen de uitdagingen op de loer. De stand in het duel is op een gelijk niveau gekomen, want Smile en Squeeze h[…]
Meer…Squeeze had in het kader van de veiligheid alle handelingen procedureel laten vastleggen. Hij had zich tot het noodzakelijke beperkt waartoe hij door de arbeidsinspectie was gedwongen na het ongeluk. […]
Meer…Het was de groepsleider van de afdeling expeditie die als eerste, uit angst voor wat komen zou gaan, koos voor een andere baan en zijn ontslag nam bij Squeeze. Iedereen voelde dat er onvoldoende inkom[…]
Meer…Lassen, snijden & verspanen is de drie-eenheid in de maakindustrie. Zonder deze technieken geen maak. Er is veel te doen rondom deze technieken. Zo hebben we dit jaar in november het jaarlijkse BIL/NI[…]
Meer…Squeeze werd elke maand nerveuzer. De verkoop stond volledig onder druk. Iedereen werd geacht hard te werken. Voor de afdeling verkoop werden de processen in hun SAP systeem verder uitgebreid. Iedere […]
Meer…Smile was diep in gedachten verzonken. ‘Chaos’ riep hij ineens. ‘Het is hier een chaos. Hoe kunnen we ons nu op de markt herkenbaar maken als we van alles doen. Onze flexibiliteit en creativitei[…]
Meer…Het was feest bij Squeeze. Alle klanten waren uitgenodigd en speciaal voor deze festiviteiten had Squeeze de fanfare uit het dorp gevraagd om een stuk uit hun programma te komen spelen. In de grote fa[…]
Meer…In de fabriekshal van Squeeze klonk een oproep uit de luidsprekers; ‘Meneer Squeeze, uw bezoek is gearriveerd’. Squeeze wist niet hoe snel hij naar de balie moest gaan. Zijn belangrijkste klant zou […]
Meer…