Extra thema op beursvloer FMB

Foto van: De redactie
Geschreven door De redactie

In 2021 wordt de FMB – Toeleveranciersbeurs Machinebouw uitgebreid met een nieuw centraal thema: oppervlaktetechniek. Daardoor vertegenwoordigt de beurs het spectrum van de toeleveringsindustrie nog completer. Dit betreft zowel de “hardware” van de machinebouw als de dienstverlening, die eveneens een steeds grotere rol speelt op de beurs FMB.

Extra thema op beursvloer FMB

Christian Enßle, Head of Cluster FMB: ‘Iedere machinebouwer maakt op de een of andere manier gebruik van methoden uit de oppervlaktetechniek, om bijvoorbeeld machinecomponenten te beschermen tegen corrosie of om functionele coatings aan te brengen. Dan is het alleen maar consequent dat wij dit domein de aandacht geven die het verdient in het licht van het daadwerkelijke belang in de toeleveringsindustrie.’

Deze stap is des te logischer omdat oppervlaktetechniek altijd al aanwezig was op de beurs FMB. Jarenlang aanwezige exposanten presenteren bijvoorbeeld lak- en poedercoatinginstallaties en ook verbruiksmaterialen en installatieperiferie zoals doseer-, filter- en afzuigsysteemtechniek. Nog sterker vertegenwoordigd zijn de (vaak in OWL gevestigde) bedrijven die processen zoals lakken, poedercoaten, voorbehandelen, reinigen, galvaniseren, verzinken en andere processen uit de oppervlaktetechniek als dienst aanbieden.

Deze exposanten – momenteel zijn het er meer dan dertig – krijgen nu een verbeterd platform om hun activiteiten voor te stellen. Christian Enßle: ‘Wij rekenen erop dat wij met dit aanbod nog meer specialisten uit de oppervlaktetechniek als exposant kunnen aantrekken. Dat past perfect bij de klantenkring van veel ‘looncoaters’ en installatiefabrikanten. Daarom zal oppervlaktetechniek ook het centrale thema zijn van het lezingenprogramma tijdens de eerste beursdag.’

Bij de nieuwe exposanten kan de beurs scoren met haar bijzondere concept. De exposanten kunnen een totaalpakket inclusief meubilair, catering en marketingdiensten reserveren. ‘Ze hoeven dus alleen hun expositiestukken en infomateriaal mee te brengen. Dat is met name voor kleinere bedrijven met overzichtelijke marketingresources een echt pluspunt.’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *