Duits-Nederlandse samenwerking geeft inkoopadvies aan maakindustrie

Foto van: De redactie
Geschreven door De redactie

Het Duitse Kloepfel Consulting uit Düsseldorf, met vestigingen in Zwitserland, Oostenrijk en
diverse landen in Oost-Europa, werkt onder de naam Kloepfel Benelux samen met het
Nederlandse Procurement Services (Houten, Leeuwarden, Eindhoven). Kloepfel Benelux is gespecialiseerd in Direct Material Optimization en speelt in op de toenemende vraag naar internationaal inkoopadvies.

Duits-Nederlandse samenwerking geeft inkoopadvies aan maakindustrie
Peter Smit en Maarten Erasmus staan aan het roer bij Kloepfel Benelux. (Foto: Kloepfel Benelux)

Door de toenemende internationale scope van de Nederlandse maakindustrie om haar
concurrentiepositie te behouden, is er steeds meer vraag naar internationaal inkoopadvies en toegang tot internationale sourcing-netwerken zoals in Oost-Europa. Met teams in die regio kan Kloepfel Benelux hier direct op inspelen. De DMO-aanpak van Kloepfel Benelux bestaat uit twee fases. De eerste fase is gericht op meer inzicht in en grip op de supply chain in combinatie met korte termijn besparingen en de tweede fase op structurele, langetermijn procesverbeteringen.

In de praktijk blijkt dat er in de maakindustrie ook nog veel valt te winnen op NPR inkoop en
logistiek. Hier ligt de focus van Procurement Services.

Kloepfel Benelux adviseert klanten over hun totale inkoopstrategie van direct materials en
kijkt daarbij niet alleen naar de quick wins, maar vooral naar de structurele verbeteringen op de langere termijn. Deze inkoop is per definitie van strategisch belang en een belangrijke factor in de prijs en kwaliteit van het eindproduct. De inkoop vereist intensieve samenwerking met de technische staf en directie bij de klant, maar ook vakinhoudelijke kennis en inlevingsvermogen van de adviserende partner.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *