Koninklijke Saan Evenementenlogstiek verzorgt vooral tourlogistiek voor onder andere Cirque du Soleil door heel Europa. De werkzaamheden groeien en bestrijken nu ook concerttours en projectmatige events.
Om het Saan-bedrijf een gezicht te geven dat meer past bij deze branche, is de activiteit Evenementenlogistiek omgedoopt tot Saan Trucking, met een eigen, moderne en stoere stijl. Vandaag vertrokken de eerste vrachtwagens met de nieuwe ‘look’ naar Oostenrijk voor de start van een nieuwe Europese tour.
Zwart en grijs
De nieuwe stijl waarmee Saan Trucking zich presenteert, is zwart en antraciet grijs. Heel anders dan het groen dat al sinds jaar en dag de kleur is van het Saan-logo. De kleur oranje is wel gebleven. ‘We zijn nog steeds een echt familiebedrijf, en daar zijn we trots op’, vertelt Rutger Alferink, directeur van Koninklijke Saan en verantwoordelijk voor Saan Trucking. ‘Het groen is echt verweven in al onze uitingen. In de wereld van tours en events past deze kleur echter niet, de markt schrijft daar voor dat leveranciers en dienstverleners zich in het zwart hullen. Ondanks uitstekende referenties blijf je dan natuurlijk een vreemde eend in de bijt. Dus zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe stijl, maar wel een die wel blijft passen bij het Saan-bedrijf”.
De belangrijkste elementen van de Saan-huisstijl, het gestileerde wiel met de hijshaak en de karakteristieke letters zijn in het nieuwe ontwerp overeind gebleven. Daardoor is het, ondanks de andere kleurstelling, heel herkenbaar gebleven. Vorige week waren de eerste trekkers en opleggers in de nieuwe stijl en een deel van de bedrijfskleding gereed. De komende weken zullen ook de website en andere uitingen worden aangepakt en in de nieuwe huisstijl worden gegoten.