
Ortlinghaus brengt een unit op de markt waarin een wrijvingskoppeling en een flexibele koppeling zijn opgenomen. De compacte unit bevat tevens de benodigde flenzen, de olietoevoer voor bekrachtiging en is gereed voor installatie. Hiermee bespaart de combinatie ontwikkelingskosten en -tijd.
Een traditionele aandrijfoplossing voor een dieselmotor bestaat niet alleen uit de motor zelf, maar omvat tevens een wrijvingskoppeling inclusief mediumtoevoer, een torsie trillingdemper en flenzen. Tot nu toe was het noodzakelijk om zowel de motor als de wrijvingskoppeling en flexibele koppeling te ontwerpen, waarna alle componenten op de as moeten worden aangebracht. Om de samenstelling optimaal te laten functioneren, dienen ook de flenzen van de in- en uitgaande as te worden ontworpen. De kosten die hiermee gepaard gaan, moeten niet worden onderschat.
Combinatie
Om deze kosten terug te dringen, ontwikkelde Ortlinghaus een combinatie van een draaibare trillingdemper en wrijvingskoppeling voor uiteenlopende aandrijftoepassingen. De combinatie is inclusief de olietoevoer en de vereiste koppelingsflenzen conform SAE, geschikt voor directe aanbouw aan dieselmotoren. De combinatie bespaart niet alleen tijd tijdens het ontwerpproces maar ook ruimte; de verschillende componenten zijn immers zodanig samengesteld dat een minimale hoeveelheid ruimte benodigd is. Omdat ze bovendien optimaal op elkaar zijn afgestemd en in de praktijk uitvoerig getest, profiteert de eindgebruiker van een hoge betrouwbaarheid.