Ludieke actie op Europort met Gouden Pieten

Gouden Pieten presenteerden op Europort de nieuwe S-tandwielen van het Tilburgse bedrijf Bierens. ‘Goud omdat wij deze tandwielen als ‘golden solution’ introduceren’, legt woordvoerster Anne-Mart Agerbeek uit.

‘Je mag gerust spreken van een revolutionaire ontwikkeling. Dankzij de vorm kan de krachtoverbrenging van het tandwiel worden vergroot met 30 tot 35 procent.

Axiale fixatie van de rondselas is niet meer nodig met als voordeel dat kleinere lagers kunnen worden gebruikt. Het S-tandwiel produceert bovendien minder warmte en minder lawaai.’

Beurs uitverkocht

Het liefst had Bierens deze vinding op een eigen stand gepresenteerd. ‘Helaas was de beurs compleet uitverkocht toen wij ons meldden’, vertelt Agerbeek. ‘Omdat we vinden dat iedereen moet weten dat deze nieuwe tandwielen bestaan, hebben wij deze ludieke actie bedacht. Een aantal medewerkers heeft zich verkleed tot Gouden Piet en keurig een toegangskaartje gekocht. Daarna bezochten zij alle bestaande relaties om hen in het zonnetje te zetten. Dat gebeurde met een chocoladeletter, natuurlijk de S, en een gedicht. Ook gingen zij langs bij potentiële klanten om hen de informatie en de letter te geven.

En natuurlijk hadden zij grote zakken met pepernoten bij zich voor zowel standhouders als bezoekers.’

www.bierens.com