Inkoopstrategieën verkennen tijdens International Supply Management Congress 2011

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

Michael Porter (Harvard Business School), Jason Clay (WWF US) en Patrick Yu (Cofco) zijn een paar van de grote namen uit de internationale wetenschappelijke, maatschappelijke en commerciële wereld die op 15 en 16 december naar de RAI in Amsterdam komen. Daar presenteren zij hun inzichten over duurzame bedrijfsstrategieën voor de 21ste eeuw tijdens het International Supply Management Congress (ISMC) 2011.

Op het ISMC 2011 verkennen ruim duizend inkoopmanagers, CEO’s, directeuren en ministers van over de hele wereld, nieuwe inzichten en best practices op het gebied van efficiëntie, inkoopstrategieën, mensenrechten, duurzaamheid en groeimogelijkheden.

Michael Porter

Belangrijkste spreker op het congres is Harvard Business School Professor Michael Porter, één van de meest invloedrijke economen van deze tijd. Hij presenteert op het congres zijn concept ‘Creating Shared Value’. Dit concept, dat bijdraagt aan de huidige paradigma shift onder veel multinationals, beschrijft waarom bedrijven naast economische, ook maatschappelijke waarden moeten creëren om te overleven in een snel veranderende markt waarin (ook) duurzaamheidseisen aan bedrijven worden gesteld.

Jason Clay

Het tweedaags congres opent met Jason Clay, de visionair van de Amerikaanse afdeling van het Wereld Natuur Fonds. Hij schetst hoe grote bedrijven de wereld kunnen redden. Daarop geven executives van Unilever, Cargill en Marks & Spencers hun visie op strategisch en 21ste eeuw bestendig inkopen.

In het laatste blok van dag 1 gaan specialisten uit de opkomende economieën en regio’s Brazilië, China en Afrika in op de achtergronden van hun succesvolle groeistrategie, hoe zij naar duurzaamheid kijken en welke instrumenten zij ontwikkelen om de negatieve impact van economische groei te beperken.

Workshops

Na een ochtendprogramma met een presentatie over de Olympische Spelen en aansluitend de uitreiking van de CPO en de Young Talent Awards voor inkopers, kunnen deelnemers in het middaggedeelte kiezen uit een menu van 24 workshops in twee rondes. De workshops zijn verdeeld in de hoofdcategorieën: strategisch inkopen, samenwerking in de keten, financiën en risico’s, uitdagingen, wet- en regelgeving en duurzaam inkoopbeleid.