GreenGraffiti maakt duurzame buitenreclame

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

Wie onlangs op de officiële opening van het nieuwe Kärcher Center in Amsterdam was, kon het al met eigen ogen zien. In plaats van het traditionele lintje knippen, werd met behulp van een hogedrukreiniger en een metalen sjabloon de naam Kärcher op de stoep gespoten. Het is het dagelijkse werk van GreenGraffiti, een jonge onderneming gespecialiseerd in duurzame buitenreclame.

GreenGraffiti is een bedrijf voor duurzame media. Met gebruik van slechts water, een sjabloon en een hogedrukreiniger spuit GreenGraffiti schone reclameboodschappen op vuile trottoirs en fietspaden. Zonder inkt, zonder papier en dus ook zonder afval.

Watercompenseringsprogramma

Hogedrukreinigers zijn uiteraard essentieel voor de core business van GreenGraffiti, maar beide partners hebben naar eigen zeggen ook gemeenschappelijke waarden op het vlak van duurzaam ondernemen en sociale verantwoordelijkheid. Het zijn die waarden die het strategische partnership nog eens extra versterken, zo benadrukken ze. Een mooi voorbeeld hiervan is ‘GreenAdsBlue’, het watercompenseringsprogramma van GreenGraffiti waarbij voor elke liter water die bij het plaatsen van campagnes wordt verbruikt, een liter drinkwater wordt gegenereerd in Brazilië.