Exact springt op de bres voor ondernemer in crisistijd

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

Via het interactieve platform ‘Ondernemen. Juist nu!’ biedt Exact Software ondernemers relevante informatie, concreet advies en middelen om de huidige crisis effectief te lijf te gaan. Daarnaast stelt Exact Software de MKB Servicedesk kosteloos beschikbaar voor Exact gebruikers.

De zorgwekkende berichtgeving rondom de financiële crisis en de hierop volgende angst voor een recessie heeft het Nederlandse bedrijfsleven in z’n greep. Maar wat betekent de crisis voor het MKB in Nederland en wat moet het doen om zich zo goed mogelijk te wapenen tegen de mogelijke gevolgen? Raj Patel, CEO van Exact Holding nv: ‘De overheden houden de financiële instellingen overeind, maar de echte economie zal nog lang last houden van deze financiële crisis. De impact is momenteel echter nog onduidelijk en deze onzekerheid is vooral lastig voor het MKB, de ruggengraat van onze economie. En wie helpt het MKB? Stilstaan en afwachten is nu geen optie. Er zijn voldoende kansen en mogelijkheden, maar dan moet de ondernemer wél blijven ondernemen, juist nu!’

Onafhankelijk

Exact begrijpt niet alleen dat we in uitdagende tijden leven, Exact wil ondernemers ook helpen, met meer dan softwareoplossingen alleen. Zodoende startte Exact met een omvangrijk interactief platform met een breed aanbod aan relevante informatie voor de ondernemer, meningen en kennis van prominente mensen uit de zakenwereld en het onderwijs, en concrete tips voor de dagelijkse bedrijfsvoering.

Exact heeft de Nyenrode Business University gevraagd om, als kennispartner, helder uit te leggen wat de crisis betekent voor het MKB. Ook andere experts van bijvoorbeeld de Rotterdam School of Management en uit specifieke vakgebieden zullen frequent bruikbare tips en visies geven om de crisis het hoofd te bieden. Daarnaast faciliteert Exact een online platform waar ondernemers elkaar kunnen helpen met tips en suggesties.

‘MKB voor MKB’

Visie van experts is prima, maar er gaat niets boven ervaringskennis. Wat zijn nuttige tips om om te gaan met de huidige situatie? Wat werkt wel, en wat werkt niet? Ondernemers helpen elkaar op dit digitale platform met handige tips en praktijkervaringen. Voor en door ondernemers. Paul Ramakers, Algemeen Directeur van Exact Software Nederland: ‘We willen de ondernemers helpen elkaar te helpen. Zij weten als geen ander wat hun business nodig heeft. Enerzijds geven we ze nu de beschikking over de juiste informatie en externe deskundigheid. Anderzijds bieden we een interactief platform om voortdurend met andere ondernemers kennis en tips uit te wisselen. Zo denken we dat zij beter in staat zijn deze crisis het hoofd te bieden.’

Concreet advies

Het is op dit moment belangrijker dan ooit dat de ondernemer zijn beslissingen neemt op basis van goede informatie. Daarom zorgt Exact ervoor dat de MKB Servicedesk vanaf nu kosteloos beschikbaar is voor al haar klanten. Alle Exact-klanten met een actief onderhoudscontract, komen in aanmerking voor deze kosteloze toegang, een service die normaal 75 euro per bedrijf per jaar kost. De MKB Servicedesk, een initiatief ondersteund door MKB-Nederland, geeft snel, betrouwbaar en persoonlijk antwoord op dringende ondernemersvragen. Door de samenwerking met Exact zal de advisering ook specifiek inspelen op de vragen en de onzekerheid rond de kredietcrisis. Willem Overbosch, Directeur van MKB Servicedesk: ‘We zien dat de afgelopen maanden het aantal vragen duidelijk is gestegen. Ondernemers ondervinden bijvoorbeeld problemen bij het verkrijgen van financiering. Daarbij merken we ook dat de vraag leeft hoe ondernemers kunnen inspelen op een verwachte omzetdaling. Juist nu is het niet het moment om bij de pakken neer te zitten. De MKB-er moet zich als ondernemer blijven gedragen. Dat wil zeggen beslissingen blijven nemen, investeren in de toekomst, en kansen pakken.’