Blog Rolf Elling: ‘Bah, een tik op de neus’

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

Zo loop je over een beurs in Duitsland en zo teken je verhalen op tijdens de rondgang over de Precisiebeurs in Veldhoven. Zowel in Duitsland op de FMB als in Veldhoven, kom je dan weer fraaie bedrijven tegen. Allemaal goed gemutst. Maar aan het eind van de week kregen we toch een tik op onze neus.

De FMB stijf uitverkocht met 553 exposanten en Precisiebeurs, tja, die kent al jaren een wachtlijst van bedrijven die er heel graag willen staan. Dat zijn er tegen de honderd, ja u leest het goed, honderd. Hoezo gaat het slecht in beurzenland.

 

Uiteraard stel ik dit aan de orde bij zowel de bezoekers als de exposanten, beide zijn immers onze doelgroep. Wat is de belangrijkste reden voor een beursbezoek? Persoonlijk contact, elkaar even in de ogen kijken, dat zijn de meest gehoorde antwoorden.

 

En dan te bedenken dat ik ooit, tijdens een editie van Technishow en ESEF, volgens mij was het de editie in 2004, door een uiterst intelligent persoon van een best wel slim bedrijf ben benaderd om maar eens te komen praten over de digitale beurs. Want, zo liet de beste man mij weten, beurzen als deze zijn echt binnen no-time verleden tijd. Nee dus, dat is tot op heden niet het geval.

 

Maar goed, dan de aankomende sluiting van Siemens in het Overijsselse Hengelo. Dat is in deze prachtige en dynamische maak-tijd dan wel weer even een tik op de neus. Een reorganisatie die veel impact heeft op de regio, en zeker ook op de toeleveranciers. Oké, het twee jaar van te voren bekend maken, heeft ook weer zijn voordelen. Als toeleverancier heb je hierdoor de gelegenheid om nieuwe klanten en business te zoeken. En dat moet in deze tijd appeltje-eitje zijn, toch?

 

Zo niet, dan is een advertentie in Vraag & Aanbod zo geplaatst. Want dit werkt (nog steeds). Ook daar kan ik weinig aan veranderen.

Rolf Elling, hoofdredacteur

Reageren?

E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.nl

Twitter: @VenA_Rolf

Facebook: www.facebook.com/vraagenaanbod