NorthCmedia, een film- en mediaproductiebureau, start volgende maand met de vierdelige documentaire Heels of Steel om diversiteit te versterken.
Heels of Steel volgt vier vrouwen die werken in de maritieme en offshore-energie industrie, een wereld die wordt gedomineerd door mannen. De serie geeft in kijkje in hun wereld vol grote projecten en complexe uitdagingen bij diverse bedrijven, zoals Heerema en TenneT.
NorthCmedia wil hiermee vrouwen in deze industrie zichtbaarder maken door hen op een respectvolle manier te portretteren, aldus het bedrijf. Hiermee willen zij de jonge aankomende generatie tonen welke mogelijkheden en kansen er zijn voor een carrière die misschien niet meteen in hun gedachten was opgekomen. ‘Onze missie met Heels of Steel is om interessante videocontent te maken om te laten zien wat een positieve wereld er schuilgaat achter de beroepen van interessante vrouwen, en op deze manier empowering diversity te promoten en te omarmen.’
De uitzendingen worden wekelijks vanaf 8 maart uitgezonden om 12 uur en zijn te vinden op zowel de website www.heelsofsteel.eu als het YouTube-kanaal en de LinkedIn-pagina Heels of Steel.
Industrieel veilinghuis Surplex veilt momenteel een 30-tal waardevolle houtbewerkingsmachines. De veiling bevat items van SCM,…
FME is blij dat er na zes maanden formeren een regeerakkoord ligt en dat een…
Stevast Techniek uit Beilen is voor de tweede keer aanwezig op Maakindustrie Expo. ‘Vorig jaar…
Maakindustrie Expo in Evenementenhal Hardenberg is een tweedaags event (15 en 16 mei) voor de…
Metaalbewerkende bedrijven kregen de afgelopen jaren veel voor hun kiezen, denk aan aanhoudende personeelstekorten, hoge…
Nieuwe innovatieve technologie is het antwoord op uitdagingen op terreinen als veiligheid, zorg, verduurzaming en…