‘Je mag gerust spreken van een revolutionaire ontwikkeling. Dankzij de vorm kan de krachtoverbrenging van het tandwiel worden vergroot met 30 tot 35 procent.
Axiale fixatie van de rondselas is niet meer nodig met als voordeel dat kleinere lagers kunnen worden gebruikt. Het S-tandwiel produceert bovendien minder warmte en minder lawaai.’
Het liefst had Bierens deze vinding op een eigen stand gepresenteerd. ‘Helaas was de beurs compleet uitverkocht toen wij ons meldden’, vertelt Agerbeek. ‘Omdat we vinden dat iedereen moet weten dat deze nieuwe tandwielen bestaan, hebben wij deze ludieke actie bedacht. Een aantal medewerkers heeft zich verkleed tot Gouden Piet en keurig een toegangskaartje gekocht. Daarna bezochten zij alle bestaande relaties om hen in het zonnetje te zetten. Dat gebeurde met een chocoladeletter, natuurlijk de S, en een gedicht. Ook gingen zij langs bij potentiële klanten om hen de informatie en de letter te geven.
En natuurlijk hadden zij grote zakken met pepernoten bij zich voor zowel standhouders als bezoekers.’
VADO heeft haar portfolio van technologiebedrijven de afgelopen periode uitgebreid met twee nieuwe ondernemingen: Dutch…
Siemens Nederland en VDL Automated Vehicles lanceren dit najaar de tweede generatie van hun geautomatiseerd…
ASML, fabrikant van chipmachines, gaat mogelijk uitbreiden op de Brainport Industries Campus (BIC) Noord in…
De wereldwijde staalproductie liet in maart een daling zien van 4,3 procent ten opzichte van…
Ja, onderhandelen doen we elke dag of we nou willen of niet. Soms is het…
De MBO Raad, de brancheorganisatie van scholen in het middelbaar beroepsonderwijs en de volwasseneneducatie, is…