In eerste instantie wordt het volledige draagvermogen van de brug bij de universiteit getest om de veiligheid en functionaliteit te waarborgen. De test zal onder leiding staan van Imperial College London. De brug verblijft na de eerste constructietest, die ongeveer een maand duurt, nog twee maanden op de campus.
Universiteit Twente werkt in deze periode actief samen met MX3D, Autodesk en Arup bij het ontwerpen, ontwikkelen en testen van het permanente sensornetwerk dat op de brug wordt geïnstalleerd. MX3D en Autodesk moedigen creatieve en baanbrekende ideeën voor verschillende aspecten van het sensornetwerk ten zeerste aan. Daarbij denkt men aan ideeën over de soorten sensoren die in het netwerk kunnen worden opgenomen, veilige en vandalismebestendige sensoren, gegevensverzameling/communicatie/analyses, enz.
Foto: MX3D
De brug wordt volgens plan begin 2020 op zijn permanente locatie in Amsterdam geplaatst over een van de oudste en bekendste kanalen in het centrum: de Oudezijds Achterburgwal. De brug weegt zes ton en is twaalf meter lang. Voor de brug werd baanbrekende robottechnologie voor 3D-printen toegepast. Naast de revolutionaire productiemethode valt de brug op door een innovatief ontwerpproces.
De MX3D metalen voetgangersbrug was te zien op de Dutch Design Week en won daar de publieksprijs van de Dutch Design Awards 2018.
Een vernieuwde subsidie voor onderzoek naar de haalbaarheid van innovaties die de CO2-uitstoot in de…
De eerste genomineerde bedrijven voor de OOM Award 2024 zijn bekend: Holland-Utrecht (Montfoort), Nijborg Staal…
Evenementenhal Hardenberg transformeert in een dynamische hub voor innovatie en technologie tijdens de Maakindustrie Expo…
De PMI-gegevens voor april toonden voor het eerst in twintig maanden een verbetering van de…
Digitalisering is cruciaal voor het concurrentievermogen van MKB-maakbedrijven. Daarom maken Produmize en TNO nu alvast…
Vakbonden FNV, CNV en VCP geven minister Schouten (Pensioenen) een ultimatum. Het ministerie moet snel…