Na een paar maanden ermee gewerkt te hebben, zegt directeur John Wichhart van Commerce: ‘Soms denk ik weleens: die trucks zijn zo mooi, waarom heb ik niet gelijk voor bijna hetzelfde geld de tientonner genomen?’
Commerce importeert gebruikte legertrucks en knapt die op voor de verkoop aan aannemersbedrijven in de hele wereld en aan hulporganisaties in vooral derdewereldlanden. Ook levert het bedrijf onderdelen voor de geleverde trucks, die per zeecontainer verscheept worden.
Commerce werkt altijd met zware materialen. Variërend van grote velgen met zware wielen tot versnellingsbakken, motoren en complete cabinebehuizingen tot steekassen, differentieelassen en stuurinrichtingen. ‘Ook kiepmechanismen voor laadbakken en autokranen’, vertelt mede-directeur en Ben Wichhart aan.
Na enig rondkijken kwam het bedrijf uit bij een UN van Ausma. Wichart: ‘Tegen een prijs waar je elders nog niet eens een halve truck voor krijgt, maar wel voorzien van een uitstekende kwaliteitsmotor, een sideshift en verstelbare vorken van nota bene Nederlandse makelij.’
Tijdens de Maakindustrie Expo in Hardenberg was er ook aandacht voor AI. Voor de een…
Aeternus heeft een top 25 gemaakt met de best presterende metaalbewerkende bedrijven. Aan de top is…
Het in Nederland gevestigde DeSpray Environmental tekende op de IFAT-beurs in München een langetermijncontract van…
Het Hoofdlijnenakkoord is gepresenteerd. Koninklijke Metaalunie is blij dat er duidelijkheid is. De nadruk op…
Industrieel veilinghuis Surplex veilt momenteel een 30-tal waardevolle houtbewerkingsmachines. De veiling bevat items van SCM,…
‘Het Hoofdlijnenakkoord van de vier partijen heeft gerichte aandacht voor de reële zorgen van burgers…