Een verbod voor alleen zwaardere vrachtauto’s is volgens de Raad van State moeilijk, zo niet onmogelijk te handhaven. Te zware belasting zou een ontoelaatbaar risico vormen voor de verkeersveiligheid.
De Hollandse Brug, de brugverbinding in de Rijksweg A6 tussen Flevoland en Noord-Holland, is in 2007 en 2008 bijna twaalf maanden gesloten geweest voor vrachtverkeer. De brancheorganisaties EVO en TLN hebben vanaf het begin van de sluiting aandacht gevraagd voor de gevolgen van de sluiting voor de transportsector.
Schadevergoeding
Mede dankzij de acties van EVO en TLN is de Schadecommissie Hollandse Brug ingesteld. In maart 2008 kende deze commissie een eerste schadevergoeding toe van 125.000 euro aan het Almeerse transportbedrijf Van Galen bv. Het betrof slechts een voorschot op de definitieve schade.
WBM Staalservice heeft een magazine uitgebracht: Leer! Het magazine geeft een beeld van wat WBM…
De kabinetsformatie is al een tijdje onderweg, maar de poging een rechts kabinet te vormen,…
‘We moeten nu de keuze maken de maakindustrie te vergroenen. Dat betekent: volle bak op…
Het nieuwe, onlangs gestarte, ‘kleinprojectenfonds’ INDUSTR_I4.0 versnelt de digitale transitie binnen de maakindustrie in het…
FME en Orgalim (de Europese koepel van de technologische industrie) pleiten voor het centraal stellen…
De vakbonden startten op 22 april met een week vol stakingen in zes provincies, naar…