‘Met ruim 10 procent minder bezoekers na een crisisperiode, die is te vergelijken met die in de jaren 30, mogen we niet ontevreden zijn. De beurs was ook wat kleiner en dus compacter. Hierdoor had elke exposant meer bezoekers te verdelen dan in 2008.
En dit is geen marketing ‘praat’ maar een eenvoudig rekensommetje. Je deelt het aantal bezoekers door het aantal exposanten. Dan kom je hoger uit dan in 2008 en daar gaat het de exposant om’, aldus beursorganisator Pieter Dirk Waltheer. Hij is vooral content met het totale bezoekersaantal voor ESEF. ‘Ik vond het concept goed staan, met de paviljoens, demopleinen, robotvoetbaldemonstraties en het inkoopprogramma voor Duitse topinkopers. Dit heeft zich vertaald in het bezoekersaantal, slecht 1.000 minder dan in 2008.’
Voor de beurseditie van 2012 hebben zich bijna 200 bedrijven al weer gereserveerd. Dit is te vergelijken met voorgaande inschrijvingen direct aansluitend aan de beurs.
Volgende week in de papieren editie van Vraag en Aanbod kijken we uitgebreid terug op de Techni-Show ESEF 2010.
Tijdens de Maakindustrie Expo in Hardenberg was er ook aandacht voor AI. Voor de een…
Aeternus heeft een top 25 gemaakt met de best presterende metaalbewerkende bedrijven. Aan de top is…
Het in Nederland gevestigde DeSpray Environmental tekende op de IFAT-beurs in München een langetermijncontract van…
Het Hoofdlijnenakkoord is gepresenteerd. Koninklijke Metaalunie is blij dat er duidelijkheid is. De nadruk op…
Industrieel veilinghuis Surplex veilt momenteel een 30-tal waardevolle houtbewerkingsmachines. De veiling bevat items van SCM,…
‘Het Hoofdlijnenakkoord van de vier partijen heeft gerichte aandacht voor de reële zorgen van burgers…