‘Voor succes op de Duitse markt is niet alleen goede taalkennis nodig, maar ook begrip van culturele achtergronden en zakelijke gewoontes’, legt docente Ursula Brinkmann uit. Het seminar brengt de deelnemers bij hoe ze zich het beste kunnen voorbereiden op het eerste persoonlijke contact met de Duitse zakenpartners en wat er in Duitsland van hen wordt verwacht. Daarnaast staan ‘typisch’ Duitse en ‘typisch’ Nederlandse gedragsvormen centraal, die het zakelijk succes beïnvloeden.
Aansluitend aan het seminar vindt een borrel plaats, waarbij het geleerde meteen in een gezellige sfeer met Duitse zakenlieden in de praktijk kan worden gebracht. Het seminar richt zich op ondernemers en managers, die zich op zakelijk gebied met Nederland bezighouden en hun contacten met en kennis over hun gespreks- en zakenpartners in het buurland willen uitbreiden.
Metaalbewerkers kregen de afgelopen jaren veel voor hun kiezen, denk aan aanhoudende personeelstekorten, hoge energieprijzen…
Nieuwe innovatieve technologie is het antwoord op uitdagingen op terreinen als veiligheid, zorg, verduurzaming en…
Het ultimatum dat FNV, CNV en VCP het demissionaire kabinet hadden gesteld over het vroegpensioen…
Op dit moment lopen de meningen over de marktontwikkelingen sterk uiteen. Onzekere energieprijzen, hoge inflatie-…
In een wereld waarin alles voortdurend verandert, is het van belang om overzicht te houden.…
De stakingen in de Metaal en Techniek sector, ook wel bekend als de kleinmetaal, gaan…