Het bedrijf wil hiermee zijn vrachtwagens beter benutten. De vrachtwagens leveren het gevraagde staal aan de klant en nemen het overgebleven contourschroot mee terug.
‘De pilot is opgezet voor bedrijven die werken met contourplaten op hun lasersnijmachine of pons/snijmachines. Zo’n machine verbruikt op jaarbasis zo’n 100 ton contourstaal’, weet Ton Janssen, directeur sales van MCB Nederland. Met het gegeven dat er gemiddeld 20 tot 30 procent contourschroot overblijft, levert dat op jaarbasis per machine 20 tot 30 ton afval op. Janssen: ‘Dagelijks rijden er zeventig vrachtwagens op en neer van Valkenswaard naar de klant en komen nu nog leeg terug. Als we deze pilot in ons totale klantenbestand zouden uitrollen, dan gaat dit drastisch veranderen. Eén op de vier wagens komt dan vol terug.’
MCB is nog niet klaar met de pilot, er zijn nog verbeteringen mogelijk. Janssen noemt de pallets waarop het staal nu nog wordt geleverd. ‘Ideaal zou zijn als we het staal leveren in bakken waar het contourafval ook weer in terug gaat. Dat heeft flinke consequenties voor de klant, omdat die nu nog is ingesteld op hout. In het eerste kwartaal 2012 nemen we een beslissing over of en hoe we deze pilot een vervolg gaan geven’, besluit de salesdirecteur.
De Duitse machinebouwindustrie heeft in het eerste kwartaal van 2024 24 procent minder orders ontvangen…
Het Eindhovense bedrijf De Vries Constructie & Lasertechniek heeft een nieuwste aanwinst: de buislasermachine Adige…
Eens deed mijn HR-directeur de uitspraak: 'Ziek zijn overkomt je, maar verzuim is een keuze.' …
De mobiliteitstransitie en de daarmee verbonden herinrichting van productiefaciliteiten van autofabrikanten is momenteel in volle…
De estafettestakingen in de Metaal en Techniek (ook wel kleinmetaal) houden aan. Maandag 3 juni…
De bouwsector wordt geconfronteerd met verschillende uitdagingen. De aanhoudende personeelstekorten is een van de meest…