Steeds meer overheden en bedrijven kiezen voor hout- en papierproducten met het FSC-label, en niet zonder resultaat. Uit een recente marktstudie blijkt dat naar schatting al 13 procent van de houtinvoer naar België afkomstig is uit FSC-gecertificeerde bossen.
Om de bekendheid van het label verder te vergroten, komt er nu voor het eerst een grootschalige publiekscampagne. ‘Het FSC-label begint al bekend te worden bij het grote publiek, maar er is zeker nog veel werk voor de boeg. Met deze campagne hopen we de bekendheid van het label verder te stimuleren en particulieren ook aan te zetten tot een verantwoorde keuze bij hun aankopen van hout- en papierproducten’, aldus Maarten Debecker, van FSC België.
De campagne is een ontwerp van communicatiebureau Cayman, die zelf ook FSC gecertificeerd zijn en met volle overgave in dit project gestapt zijn.
De FSC campagne zal in de loop van 2009 te zien zijn bij een groot aantal verkooppunten van diverse grote retailers en doe-het-zelfzaken. Ook de gecertificeerde bedrijven (ongeveer 350 ondernemingen uit de hout- en papiersector) krijgen het campagnemateriaal ter beschikking.
De 24-uursstakingen in de Metaal en Techniek (kleinmetaal) blijven doorgaan. In Noord-Holland en Utrecht staken…
KVK roept alle innovatieve mkb-ondernemers in Nederland op zich aan te melden voor de KVK…
Het volume (werkdaggecorrigeerd) van de goederenexport was in maart 5,9 procent kleiner dan in maart…
Tijdens de Maakindustrie Expo in Hardenberg was er ook aandacht voor AI. Voor de een…
Aeternus heeft een top 25 gemaakt met de best presterende metaalbewerkende bedrijven. Aan de top is…
Het in Nederland gevestigde DeSpray Environmental tekende op de IFAT-beurs in München een langetermijncontract van…