Ford Focus is Zakenauto van het Jaar 2007

Auto’s die ten minste een jaar op de markt zijn, werden beoordeeld op zes criteria. Daarvan wogen de verhouding tussen de aanschafwaarde en de kilometerkostprijs, het marktaandeel in de zakelijke markt en de kwaliteit van de merkorganisatie het zwaarst. Nieuw voor dit jaar was de ‘milieuaftrek’ bij de beoordeling: hoe roder het label, hoe groter de aftrek. De jury, bestaande uit directeuren van grote leasemaatschappijen, grote wagenparkbeheerders, vakjournalisten en een onafhankelijke lease-consultant, reikte de aanmoedigingsprijs – voor auto’s die korter dan een jaar op de markt zijn – uit aan Mercedes-Benz voor de nieuwe C-Klasse.

Foto: Directeur Hans Schep van Ford Nederland (rechts) nam de prijs voor Zakenauto van het Jaar in ontvangst van Peter Brouwer, hoofdredacteur van Automobiel Management.

De redactie

Recent Posts

Plaatbewerker lanceert eigen magazine

WBM Staalservice heeft een magazine uitgebracht: Leer! Het magazine geeft een beeld van wat WBM…

15 uur ago

Column Joachim Driessen: Politieke rampspoed

De kabinetsformatie is al een tijdje onderweg, maar de poging een rechts kabinet te vormen,…

17 uur ago

VNO-NCW: ‘We moeten nu de maakindustrie vergroenen’

‘We moeten nu de keuze maken de maakindustrie te vergroenen. Dat betekent: volle bak op…

18 uur ago

Digitale boost voor bedrijven in de maakindustrie

Het nieuwe, onlangs gestarte, ‘kleinprojectenfonds’ INDUSTR_I4.0 versnelt de digitale transitie binnen de maakindustrie in het…

19 uur ago

FME: ‘Technologisch leiderschap en concurrentiekracht Europees centraal stellen’

FME en Orgalim (de Europese koepel van de technologische industrie) pleiten voor het centraal stellen…

19 uur ago

Stakingen Metaal&Techniek gaan door

De vakbonden startten op 22 april met een week vol stakingen in zes provincies, naar…

20 uur ago