Auto’s die ten minste een jaar op de markt zijn, werden beoordeeld op zes criteria. Daarvan wogen de verhouding tussen de aanschafwaarde en de kilometerkostprijs, het marktaandeel in de zakelijke markt en de kwaliteit van de merkorganisatie het zwaarst. Nieuw voor dit jaar was de ‘milieuaftrek’ bij de beoordeling: hoe roder het label, hoe groter de aftrek. De jury, bestaande uit directeuren van grote leasemaatschappijen, grote wagenparkbeheerders, vakjournalisten en een onafhankelijke lease-consultant, reikte de aanmoedigingsprijs – voor auto’s die korter dan een jaar op de markt zijn – uit aan Mercedes-Benz voor de nieuwe C-Klasse.
Foto: Directeur Hans Schep van Ford Nederland (rechts) nam de prijs voor Zakenauto van het Jaar in ontvangst van Peter Brouwer, hoofdredacteur van Automobiel Management.
WBM Staalservice heeft een magazine uitgebracht: Leer! Het magazine geeft een beeld van wat WBM…
De kabinetsformatie is al een tijdje onderweg, maar de poging een rechts kabinet te vormen,…
‘We moeten nu de keuze maken de maakindustrie te vergroenen. Dat betekent: volle bak op…
Het nieuwe, onlangs gestarte, ‘kleinprojectenfonds’ INDUSTR_I4.0 versnelt de digitale transitie binnen de maakindustrie in het…
FME en Orgalim (de Europese koepel van de technologische industrie) pleiten voor het centraal stellen…
De vakbonden startten op 22 april met een week vol stakingen in zes provincies, naar…