DEMAG-importeur Van den Berg Transporttechniek sponsort kampioenschap First 31.7 zeilen

Op 19, 20 en 21 juni 2009 vond in Wemeldinge het vijfde Open Nederlands Kampioenschap First 31.7 plaats; een drukbezet kampioenschap, waarbij met name Nederlandse en Belgische schepen een felle strijd leverden. Ter ere van het jubileum stelde klassensponsor Demag op vrijdag 19 juni een comfortabel schip ter beschikking waar genodigden en de pers de wedstrijd van dichtbij konden meemaken.

Leuk en ontspannen

Klanten, maar vooral veel wederverkopers, specialisten van Demag en Van den Berg, scheepten op vrijdag 19 juni in op rondvaartboot Fortuna. Een gemêleerd gezelschap van Fransen, Duitsers, Belgen en Nederlanders. Stuk voor stuk wilden zij weleens aan den lijve meemaken wat Van den Berg nu eigenlijk met zeilen heeft. Niets, zo bleek al snel uit de mond van Chris van der Deijl, verantwoordelijk voor marketing en verkoopondersteuning. Van den Berg Transporttechniek is sinds 1946 importeur en licentie-houder van Demag Cranes & Components voor Nederland en België. Demag, prominent aanwezig als sponsor, heeft wel degelijk het nodige met zeilen. Al was het alleen maar vanwege de passie van adjunct-directeur Wim Hermans. Hij opereerde die dag als stuurman aan boord van ‘De Blauwe Knoop’; daarbij het team van Van den Berg Transporttechniek opzwepend tot grootse prestaties.

Wedden

De mensen op de rondvaartboot konden allemaal een wedje leggen op de wedstrijd. Hoofdprijs: een Handylifter. Dit handige takeltje is zeer geschikt voor lichte lasten, perfect voor het inladen van de boodschappen, zo werd tot hilariteit van een ieder in drie talen verkondigd. De eerste wedstrijdronde (er zouden die dag nog twee volgen, gevolgd door nog twee weekenddagen met ieder ook nog eens drie wedstrijden) was het het Belgische schip de Shark, gedoodverfde favoriet, van Christopher van den Haute die de leiding nam en deze niet meer uit handen gaf. Na een wedstrijd die bijna drie kwartier duurde, kwam het met een fikse voorsprong (acht minuten op de nummer twee) langs de finish. Het schip van Demag, met schipper Wim Hermans, werd tweede en toverde bij de genodigden op de Fortuna een tevreden glimlach op de lippen. Aan het eind van drie dagen zeilen wist de Shark nipt te winnen van de Zeeuwse concurrent Magnifique. Het team van Wim Hermans wist de derde plaats te behalen.

Chris van der Deijl: ‘Zowel van sponsorkant als van organisatiekant is het een geslaagd evenement geweest. Alle wedstrijden waren zeer spannend. Door de wind en vooral door de zeer sterke stroming ontstonden verrassende situaties. De Blauwe Knoop van Wim Hermans is geëindigd op een mooie derde plaats. De Shark won het evenement met een half punt voorsprong op de Magnifique. Vooral de eindstrijd was zeer spectaculair.’

De redactie

Recent Posts

AI binnen de maakindustrie, wat is er mogelijk?

Tijdens de Maakindustrie Expo in Hardenberg was er ook aandacht voor AI. Voor de een…

3 dagen ago

Kasteel Metaal best presterende bedrijf in metaalbewerking

Aeternus heeft een top 25 gemaakt met de best presterende metaalbewerkende bedrijven. Aan de top is…

3 dagen ago

DeSpray tekent miljoenencontract met het Australische ARRG Waste

Het in Nederland gevestigde DeSpray Environmental tekende op de IFAT-beurs in München een langetermijncontract van…

3 dagen ago

Reactie Koninklijke Metaalunie op Hoofdlijnenakkoord

Het Hoofdlijnenakkoord is gepresenteerd. Koninklijke Metaalunie is blij dat er duidelijkheid is. De nadruk op…

3 dagen ago

Veiling waardevolle houtbewerkingsmachines – BE/NL

Industrieel veilinghuis Surplex veilt momenteel een 30-tal waardevolle houtbewerkingsmachines. De veiling bevat items van SCM,…

3 dagen ago

VNO-NCW: ‘Hoofdlijnenakkoord heeft terecht aandacht voor ondernemerschap en verdienvermogen’

‘Het Hoofdlijnenakkoord van de vier partijen heeft gerichte aandacht voor de reële zorgen van burgers…

3 dagen ago