De Dag van de Bouw maakt onderdeel uit van de imagocampagne ‘De Bouw maakt het’. Doel is het publiek kennis te laten maken met de vele, soms onverwachte, aspecten van de bedrijfstak door het opstellen van leuke, spraakmakende en bijzondere bouwlocaties.
Bouwbedrijven kunnen op de eerste zaterdag in juni nieuwsgierig publiek kennis laten nemen van werken, maar kunnen het evenement ook aangrijpen om zakelijke relaties, mogelijke opdrachtgevers en anderen gericht uit te nodigen.
Zakelijk
De drie eerdere edities van de Dag van de Bouw hadden louter tot doel het publiek nader kennis te laten maken met de bouw als transparante bedrijfstak door gewoon zoveel mogelijk locaties open te stellen. Dit jaar streeft de organisatie ernaar het thema duurzaamheid op de bouwlocaties onder de aandacht te brengen. Dat kan variëren van verantwoord materiaal gebruik tot duurzame energiezuinige huizen als eindproduct.
Uitdaging
Bouwend Nederland ziet in de vierde editie een extra uitdaging, omdat sinds het najaar van 2008 de economische situatie drastisch is veranderd en de bouw stevig onder druk is komen te staan. De organisatie ziet de Dag van de Bouw daarom meer dan ooit ook als uithangbord voor de sector om te laten zien waartoe men in staat is.
Aanmelden kan dus nog tot woensdag.
Tijdens de Maakindustrie Expo in Hardenberg was er ook aandacht voor AI. Voor de een…
Aeternus heeft een top 25 gemaakt met de best presterende metaalbewerkende bedrijven. Aan de top is…
Het in Nederland gevestigde DeSpray Environmental tekende op de IFAT-beurs in München een langetermijncontract van…
Het Hoofdlijnenakkoord is gepresenteerd. Koninklijke Metaalunie is blij dat er duidelijkheid is. De nadruk op…
Industrieel veilinghuis Surplex veilt momenteel een 30-tal waardevolle houtbewerkingsmachines. De veiling bevat items van SCM,…
‘Het Hoofdlijnenakkoord van de vier partijen heeft gerichte aandacht voor de reële zorgen van burgers…