De X-ray-scanner voor containertreinen op de Maasvlakte werd door Zublin Prorail en leverancier Rapiscan gebouwd. De verwachting is dat de Douane de te bouwen treinscan in 2012 op de Maasvlakte in gebruik kan nemen.
Treinen kunnen dan met een snelheid van 60 kilometer per uur door de X-ray-scan rijden, waarna de Douane op basis van risicoanalyse een selectie maakt van de exportcontainers die ze wil controleren.
De X-ray-scan is bedoeld voor containertreinen die vanuit het Europese achterland via de bestaande Betuweroute in de haven van Rotterdam arriveren. In de haven zullen de zeecontainers worden overgeladen om daarna uit de Europese Unie te worden gevoerd over zee.
De Duitse machinebouwindustrie heeft in het eerste kwartaal van 2024 24 procent minder orders ontvangen…
Het Eindhovense bedrijf De Vries Constructie & Lasertechniek heeft een nieuwste aanwinst: de buislasermachine Adige…
Eens deed mijn HR-directeur de uitspraak: 'Ziek zijn overkomt je, maar verzuim is een keuze.' …
De mobiliteitstransitie en de daarmee verbonden herinrichting van productiefaciliteiten van autofabrikanten is momenteel in volle…
De estafettestakingen in de Metaal en Techniek (ook wel kleinmetaal) houden aan. Maandag 3 juni…
De bouwsector wordt geconfronteerd met verschillende uitdagingen. De aanhoudende personeelstekorten is een van de meest…