Voor het vijfde achtereenvolgende jaar stond Bison in de top van de einduitslag. En daarmee won het merk, onder meer bekend van Montagekit en Bison Kit, een Gouden Spijker. De Gouden Spijker Enquête meet imago’s van spontaan genoemde merken. De merken worden op zes imago-aspecten beoordeeld. Het onderzoek wordt jaarlijks uitgevoerd door GfK Benelux onder de lezers van vakblad MIX (detaillisten binnen de DHZ-branche).
Topmerken
In het totaaloverzicht over de laatste vijf jaar ging GfK uit van de gewogen gemiddelde imagoscore. Alleen merken die de afgelopen vijf jaar onafgebroken in de uitslag voorkwamen, ontvingen een Gouden Spijker. Naast Bison waren dit negen andere topmerken waaronder Gardena, Histor en Bosch.
Bison haalde op alle imagoaspecten een ruime voldoende. Vooral als het gaat om kwaliteit en ondersteuning op de winkelvloer doet het bedrijf uit Goes het in de ogen van de detaillisten bijzonder goed.
Imagobeoordeling
GfK voerde voor het onderzoek een a-selecte steekproef uit onder de MIX-lezers. Deelname was vrijwillig. Het deelnameformulier werd verspreid onder alle abonnees van MIX. De respondenten konden maximaal vijf merken noemen en mochten deze op de imago-aspecten beoordelen. De uitslagen werden direct door GfK verwerkt.
Tijdens de Maakindustrie Expo in Hardenberg was er ook aandacht voor AI. Voor de een…
Aeternus heeft een top 25 gemaakt met de best presterende metaalbewerkende bedrijven. Aan de top is…
Het in Nederland gevestigde DeSpray Environmental tekende op de IFAT-beurs in München een langetermijncontract van…
Het Hoofdlijnenakkoord is gepresenteerd. Koninklijke Metaalunie is blij dat er duidelijkheid is. De nadruk op…
Industrieel veilinghuis Surplex veilt momenteel een 30-tal waardevolle houtbewerkingsmachines. De veiling bevat items van SCM,…
‘Het Hoofdlijnenakkoord van de vier partijen heeft gerichte aandacht voor de reële zorgen van burgers…