‘Deze vervolgorder bevestigt ook onze strategie met betrekking tot lichtgewichtconcepten en de daarmee samenhangende verlaging van de Total Cost of Ownership en optimalisering van de Profit of Ownership.’
Bij de VDL-bussen met een lichtgewichtconstructie ligt de focus op vermindering van het brandstofverbruik en de daaruit voortvloeiende emissiereductie. Daarbij voldoen de bussen uiteraard nog steeds aan de hoogste veiligheidsnormen.
De VDL Citea LLE heeft een eigengewicht van ca. 9 ton en verbruikt volgens de eigen ervaringen van Rheinbahn 25% minder diesel dan vergelijkbare producten. De VDL Citea voldoet daarmee aan verwachtingen die aan voertuigen met hybride en elektrische techniek gesteld worden, zonder dat er hogere kosten voor deze techniek en bijvoorbeeld voor werkplaatsen en infrastructuur moeten worden gemaakt.
De keuze voor het VDL-lichtgewichtconcept is met het oog op de huidige kostendruk een logische stap voor personenvervoersbedrijven die zich naast het optimaal vervoeren van passagiers ook de reductie van uitstoot van schadelijke stoffen ten doel gesteld hebben.
De kernactiviteiten van VDL Bus & Coach bestaan uit de ontwikkeling, productie, verkoop en aftersales service van een breed pakket bussen, touringcars en chassismodules, de om- of uitbouw van mini- en midibussen en de in- en verkoop van gebruikte bussen. VDL Bus & Coach bestaat uit meerdere werkmaatschappijen die gezamenlijk actief zijn op de wereldmarkt. De productie vindt plaats in Nederland en België. VDL Bus & Coach is inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste busproducenten van Europa.
De Duitse machinebouwindustrie heeft in het eerste kwartaal van 2024 24 procent minder orders ontvangen…
Het Eindhovense bedrijf De Vries Constructie & Lasertechniek heeft een nieuwste aanwinst: de buislasermachine Adige…
Eens deed mijn HR-directeur de uitspraak: 'Ziek zijn overkomt je, maar verzuim is een keuze.' …
De mobiliteitstransitie en de daarmee verbonden herinrichting van productiefaciliteiten van autofabrikanten is momenteel in volle…
De estafettestakingen in de Metaal en Techniek (ook wel kleinmetaal) houden aan. Maandag 3 juni…
De bouwsector wordt geconfronteerd met verschillende uitdagingen. De aanhoudende personeelstekorten is een van de meest…