Categories: Actueel

ISD Benelux maakt transitie naar solutions partner

Met de producten HiCAD, HELiOS en HELiCON levert ISD Benelux innovatieve en geïntegreerde software-oplossingen op het gebied van CAD, PDM-PLM en productconfiguratie. Maar meer dan ooit verwachten klanten service rondom die producten, vertellen managing director Christian Everhardus en sales director Ronald van Oostenbrugge. ‘Je komt als leverancier niet alleen maar je software brengen, maar je wilt vooral met service de klant helpen om zijn technische bedrijfsprocessen te optimaliseren en te automatiseren. Daar is momenteel en ook in 2016 onze visie en strategie sterk op gericht.’

Tips & Tricks webinars

Zo startte ISD Benelux dit jaar bijvoorbeeld met Tips & Tricks Webinars. ‘Hierin geven we praktische tips waarmee klanten sneller en efficiënter kunnen engineeren. In december stond het webinar bijvoorbeeld in het teken van het parametriseren van schetsen’, legt Van Oostenbrugge, die sinds twee maanden als sales director het team van ISD Benelux versterkt, uit. Daarnaast vergroot de specialist haar online zichtbaarheid met thema webinars, meer focus op social media en het delen van klantenverhalen via LinkedIn. ‘We willen op deze manier onze zichtbaarheid en klantcontact vergroten. Daar horen ook klantendagen, ronde tafelsessies en een magazine bij’, vertelt Everhardus.

Ecosysteem

Het klantcontact intensiveren en klanttevredenheid vergroten zijn enkele strategische prioriteiten voor 2016. Dat hoeft overigens geen solo-onderneming te zijn. Everhardus: ‘Als je kijkt naar onze business partners, dan heb je het natuurlijk niet alleen over software, maar vooral over kennis. Complementaire kennis, zoals ERP-software of aansturing van de productie.


We willen dus ook de kracht en kennis van onze partners gebruiken om klanten te ondersteunen met oplossingen. Eigenlijk willen we het ecosysteem rondom onze producten en services gebruiken om de klantvraag optimaal in te kunnen vullen. Onze klanten hebben meer en meer de behoefte om in een bredere context ondersteund te worden; langs alle afdelingen, van sales tot engineering, productie en service. De transitie van product seller naar solutions partner zien wij dan ook als een ‘must’. Deze ontwikkeling gaan we verder uitbouwen in 2016.’

De strategie van ISD Benelux leidt op verschillende vlakken tot positieve resultaten. Zo sluit het bedrijf dit jaar af met een omzetgroei van 15 procent en voor 2016 is de prognose om met 20 procent te groeien. De huidige productlijnen en geplande nieuwe ontwikkelingen van HiCAD, HELiOS en HELiCON biedt ISD Benelux voldoende basis voor verdere groei.

ISD Design Award

In maart pakt ISD Benelux vervolgens uit op de TechniShow. Van Oostenbrugge: ‘Daar gaan we inhoudelijk in op de marktrends, onze branche specifieke oplossingen en introduceren wij een nieuwe campagne: de ISD Design Award. Dit is een designprijs voor ontwerpen op basis van onze software waarbij wij later in het jaar de winnaars bekend maken.’

De redactie

Recent Posts

Maakindustrie Expo: Gratis advies van Maakdokters

Tijdens de beurs Maakindustrie Expo in Hardenberg biedt Vraag & Aanbod in samenwerking met de…

3 uur ago

2,5 miljoen euro voor circulaire ontwikkelingen binnen de maakindustrie

De nieuwe subsidieronde van de Kennis- en Innovatieagenda Circulaire Economie is vanaf 7 mei geopend…

5 uur ago

Personeelstekorten zetten werkgevers onder financiële druk

Om het hoofd te bieden aan de aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt, zetten werkgevers een…

7 uur ago

Plaatbewerker lanceert eigen magazine

WBM Staalservice heeft een magazine uitgebracht: Leer! Het magazine geeft een beeld van wat WBM…

24 uur ago

Column Joachim Driessen: Politieke rampspoed

De kabinetsformatie is al een tijdje onderweg, maar de poging een rechts kabinet te vormen,…

1 dag ago

VNO-NCW: ‘We moeten nu de maakindustrie vergroenen’

‘We moeten nu de keuze maken de maakindustrie te vergroenen. Dat betekent: volle bak op…

1 dag ago